Economie

City marketing

Met dit bedrag ondersteunen we Almere City Marketing (ACM). Dit gaat om een subsidie. ACM zet deze subsidie in om Almere meer bekendheid te geven  als stad waar het aantrekkelijk wonen, recreëren, ondernemen en studeren is. Hiervoor voeren zij marketingprogramma’s uit voor publiciteit en promotie van Almere. Zij brengen vrijetijdsmogelijkheden onder de aandacht, waaronder het toeristisch en culturele aanbod via de VVV en Visitalmere.nl. Daarnaast voert  ACM de regie op het evenementenfonds en kermissen en coördineert de evenementenagenda.

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

lasten 2027

baten 2027

lasten 2028

baten 2028

subsidie

1,8

1,9

2,0

2,1

2,1

1,9

1,9

totaal

1,8

0,0

1,9

0,0

2,0

0,0

2,1

0,0

2,1

0,0

1,9

0,0

1,9

0,0

Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?

Deze activiteit is:

volledig beïnvloedbaar

City Marketing is geen wettelijke verplichting. De subsidie die wij geven moet elk jaar opnieuw worden aangevraagd door ACM en wordt al verschillende jaren toegekend. De subsidie is al meerdere jaren achtereenvolgens toegekend. Door de raad is besloten de komende jaren te bezuinigen op de subsidie. Deze bedraagt € 60.000 in 2026 en wordt vanaf 2027 € 200.000 structureel.

Maatschappelijke gevolgen

Het doel van citymarketing is gericht om Almere aantrekkelijk te laten zijn voor inwoners, bedrijven, studenten, recreanten en toeristen. Als wij geen subsidie geven aan ACM dan weten mensen Almere en Almeerse evenementen minder goed te vinden en dat heeft gevolgen voor de tevredenheid van Almeerders en de economische aantrekkelijkheid van Almere.

Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?

Wij zien voor deze activiteit geen risico's met een financieel gevolg.

Deze pagina is gebouwd op 10/21/2024 12:04:47 met de export van 10/21/2024 11:37:51