Met dit bedrag ondersteunen we Almere City Marketing (ACM). Dit gaat om een subsidie. ACM zet deze subsidie in om Almere meer bekendheid te geven als stad waar het aantrekkelijk wonen, recreëren, ondernemen en studeren is. Hiervoor voeren zij marketingprogramma’s uit voor publiciteit en promotie van Almere. Zij brengen vrijetijdsmogelijkheden onder de aandacht, waaronder het toeristisch en culturele aanbod via de VVV en Visitalmere.nl. Daarnaast voert ACM de regie op het evenementenfonds en kermissen en coördineert de evenementenagenda. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 | lasten 2027 | baten 2027 | lasten 2028 | baten 2028 |
subsidie | 1,8 | 1,9 | 2,0 | 2,1 | 2,1 | 1,9 | 1,9 | |||||||
totaal | 1,8 | 0,0 | 1,9 | 0,0 | 2,0 | 0,0 | 2,1 | 0,0 | 2,1 | 0,0 | 1,9 | 0,0 | 1,9 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | volledig beïnvloedbaar | ||
City Marketing is geen wettelijke verplichting. De subsidie die wij geven moet elk jaar opnieuw worden aangevraagd door ACM en wordt al verschillende jaren toegekend. De subsidie is al meerdere jaren achtereenvolgens toegekend. Door de raad is besloten de komende jaren te bezuinigen op de subsidie. Deze bedraagt € 60.000 in 2026 en wordt vanaf 2027 € 200.000 structureel. |
Maatschappelijke gevolgen
Het doel van citymarketing is gericht om Almere aantrekkelijk te laten zijn voor inwoners, bedrijven, studenten, recreanten en toeristen. Als wij geen subsidie geven aan ACM dan weten mensen Almere en Almeerse evenementen minder goed te vinden en dat heeft gevolgen voor de tevredenheid van Almeerders en de economische aantrekkelijkheid van Almere. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
Wij zien voor deze activiteit geen risico's met een financieel gevolg. |
---|