Wij ontvangen geld van het Rijk wat we moeten besteden aan volwasseneducatie. Gemiddeld helpen we 1.800 mensen per jaar. Dit doen we op verschillende manieren:
|
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 | lasten 2027 | baten 2027 | lasten 2028 | baten 2028 |
personeel | 0,0 | 0,0 | ||||||||||||
subsidie | 0,7 | 0,9 | 1,8 | 0,4 | 0,8 | 0,8 | 0,8 | |||||||
inkoop | 0,8 | 1,4 | 1,6 | 2,2 | 1,3 | 1,3 | 1,3 | |||||||
doorbelasting | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||||||||||
subsidieontvangst | 1,5 | 2,4 | 3,2 | 2,3 | 2,1 | 2,1 | 2,1 | |||||||
totaal | 1,4 | 1,5 | 2,3 | 2,4 | 3,4 | 3,2 | 2,6 | 2,3 | 2,1 | 2,1 | 2,1 | 2,1 | 2,1 | 2,1 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | niet beïnvloedbaar | ||
Alle kosten betalen we uit rijksmiddelen. Als we dit niet allemaal uitgeven, moeten we dit terugbetalen aan het Rijk. |
Maatschappelijke gevolgen
Met dit geld helpen we volwassenen die lezen en schrijven moeilijk vinden. De trainingen moeten hen helpen om mee te doen in de maatschappij. We helpen ze met lezen zodat zij beter begrijpen wat in brieven staat. We helpen hen met rekenen zodat zij zelf hun inkomsten en uitgaven bij kunnen houden. We helpen hier ongeveer 1.800 mensen per jaar mee. Als we hier minder geld voor hebben, kunnen we minder mensen helpen. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
Als gevolg van het vervallen van de Rijksbijdrage bestaat de kans dat wij geen geld meer hebben om deze taken uit te voeren. Dit kan een negatief effect hebben op andere beleidsterreinen. |
---|