Onder de activiteit mobiliteit vallen verschillende kosten:
Voor het MIPA ontvangen wij vanuit de provincie Flevoland jaarlijks een bijdrage (€ 1 miljoen). Hieraan is wel een voorwaarde verbonden, namelijk dat minimaal de helft van het investeringsbedrag uit cofinanciering bestaat. Zowel onze eigen bijdrage als de bijdrage van de provincie sparen we in een reserve. Dit spaarbedrag staat niet bij deze activiteit, maar bij de activiteit storting en vrijval reserves. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 | lasten 2027 | baten 2027 | lasten 2028 | baten 2028 |
personeel | 0,6 | 0,7 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | 0,6 | |||||||
inhuur | 0,1 | |||||||||||||
subsidie | 0,3 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,3 | 0,3 | |||||||
inkoop | 0,2 | 0,4 | 0,5 | 0,2 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |||||||
doorbelasting | 0,1 | 0,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |||||||
subsidieontvangst | 0,1 | 0,2 | 0,2 | |||||||||||
overig | 0,0 | 0,1 | 0,1 | |||||||||||
toegerekende rente | 0,3 | 0,3 | 0,6 | 0,7 | 0,7 | 0,6 | 0,6 | |||||||
afschrijving | 0,8 | 0,8 | 0,9 | 1,2 | 1,4 | 1,4 | 1,4 | |||||||
bestemde reserve | 3,2 | 1,0 | 5,5 | 4,4 | 4,4 | 3,6 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | 1,0 | ||||
kapitaallastenreserve | 1,1 | 1,1 | 1,5 | 1,8 | 2,0 | 2,0 | 2,0 | |||||||
totaal | 5,5 | 2,2 | 8,0 | 5,8 | 7,2 | 5,3 | 4,0 | 1,8 | 3,9 | 2,0 | 3,9 | 2,1 | 3,9 | 2,1 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | 75% tot 100% beïnvloedbaar | ||
Wij hebben geen wettelijke verplichting om deze uitgaven te doen. Dit is volledig afhankelijk van bestuurlijke keuzes. Voor het MIPA geldt dat we nu al de kosten maken voor lopende projecten. Als we hier minder geld aan uitgeven dan moeten we met lopende projecten stoppen. Daar komt bij dat als we minder geld aan het MIPA besteden dat we ook minder geld van de provincie Flevoland ontvangen. Voor nieuwe projecten kunnen we ervoor kiezen minder of geen geld hieraan uit te geven, maar lopen dan ook de provinciale cofinanciering mis. |
Maatschappelijke gevolgen
Voor veel onderwerpen is beleid niet wettelijk verplicht. Maar dit moet wel om ervoor te zorgen dat Almere leefbaar blijft. Het gaat dan bijvoorbeeld over verkeer en vervoer, parkeren en wonen. Omdat het belangrijk is voor de leefbaarheid in de stad en omdat het lastig is om in te schatten hoe beleid precies bijdraagt aan de stad, nemen we voor deze activiteit geen maatschappelijk gevolg op. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
|
---|