Overhead en bedrijfsvoering

Vastgoed en facilitaire zaken

Met dit bedrag betalen wij voor post en repro, beveiliging, catering en de servicedesk voor onze medewerkers. Daarnaast betalen wij de kosten voor de schoonmaak van het stadhuis. Ook voorzien wij de werkplekken van onze medewerkers van meubilair.

De catering, schoonmaak en beveiliging worden ingekocht. Dit personeel is niet bij ons in loondienst. Wij hebben wel personeelskosten van facilitaire medewerkers. Het gaat om voornamelijk uitvoerende facilitaire medewerkers. Zij werken voornamelijk als bode, bij de servicedesk, de drukkerij en worden ingezet bij faciliteren evenementen. Daarnaast zijn er nog medewerkers die zich bezig houdt met het coördineren en het geven van advies.

bedragen x € 1 miljoen

realisatie

begroting

kostensoort

lasten 2022

baten 2022

lasten 2023

baten 2023

lasten 2024

baten 2024

lasten 2025

baten 2025

lasten 2026

baten 2026

lasten 2027

baten 2027

lasten 2028

baten 2028

personeel

1,5

1,7

2,1

0,0

2,1

2,0

2,0

2,0

inhuur

0,1

0,0

beheer

0,6

0,7

0,9

0,7

0,7

0,7

0,7

inkoop

1,9

2,3

2,2

2,1

2,1

2,1

2,1

belasting

0,0

0,0

overig

0,3

0,4

0,3

0,0

0,0

0,0

0,0

toegerekende rente

0,0

0,0

0,0

0,0

0,1

0,1

0,0

afschrijving

0,1

0,1

0,1

0,3

0,3

0,3

0,3

kapitaallastenreserve

0,1

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

totaal

4,3

0,3

4,8

0,4

5,3

0,3

5,2

0,0

5,2

0,0

5,2

0,0

5,2

0,0

Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?

Deze activiteit is:

1% tot 25% beïnvloedbaar

Deze kosten zijn beperkt beïnvloedbaar. De afschrijvingskosten die wij maken op meubilair zijn niet beïnvloedbaar, omdat wij deze kosten moeten maken door investeringen uit het verleden. De facilitaire kosten zitten al op een laag niveau en zijn noodzakelijk voor de medewerkers en bezoekers van het stadshuis. Ook moeten wij rekening houden met meerjarige contracten van externe partijen. Deze kosten zijn dus niet direct beïnvloedbaar.

Wij kunnen er eventueel wel voor kiezen om de openingstijden van het stadhuis aan te passen. Als wij minder vaak of lang open zijn voor de burger (maar ook voor de medewerkers) dan werkt dit door in de facilitaire kosten.

Maatschappelijke gevolgen

Als wij minder inzetten op facilitaire zaken dan beïnvloedt dit onze dienstverlening aan de burger. Daarnaast kunnen onze medewerkers minder fijn werken als wij minder inzetten op goed werkgeverschap.  

Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?

Als gevolg van de coronacrisis zijn wij meer gaan thuis werken. Wij verwachten dat de hybride vorm van werken een blijvend gevolg is. Echter wordt er ook weer steeds meer gewerkt op het stadhuis. Hierdoor bestaat de kans dat wij extra kosten moeten maken om dit te implementeren in het stadhuis.

Deze pagina is gebouwd op 11/29/2024 13:09:00 met de export van 11/29/2024 13:01:58