Het gaat hierbij voornamelijk om de kosten voor de noodzakelijke communicatie over afvalinzameling. Bijvoorbeeld door aan bewoners te communiceren wanneer hun afval opgehaald wordt. Ook zetten we geld in voor projecten en campagnes rondom afvalinzameling. Dit zijn bijvoorbeeld projecten die wij doen in het kader van de circulaire economie. Deze projecten helpen om te kijken hoe je afval het beste kan scheiden. |
---|
bedragen x € 1 miljoen | ||||||||||||||
realisatie | begroting | |||||||||||||
kostensoort | lasten 2022 | baten 2022 | lasten 2023 | baten 2023 | lasten 2024 | baten 2024 | lasten 2025 | baten 2025 | lasten 2026 | baten 2026 | lasten 2027 | baten 2027 | lasten 2028 | baten 2028 |
personeel | 0,2 | 0,3 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | 0,4 | |||||||
subsidie | 0,1 | |||||||||||||
inkoop | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | 0,1 | |||||||
totaal | 0,3 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 | 0,4 | 0,0 |
Is deze activiteit door ons beïnvloedbaar en zo ja, in welke mate?
Deze activiteit is: | volledig beïnvloedbaar | ||
De kosten zijn volledig beïnvloedbaar omdat we hier geen wettelijke taak in hebben. |
Maatschappelijke gevolgen
Als we minder geld uitgeven aan communicatie dan kan dit ervoor zorgen dat mensen niet goed weten hoe ze hun afval moeten scheiden. Dit betekent dat we waarschijnlijk meer moeten betalen aan verwerkers omdat ons afval minder goed gescheiden is. Het kan ook leiden tot meer dumpingen. |
---|
Wat zijn de externe factoren (risico’s) die de activiteit kunnen beïnvloeden?
Als gevolg van het slecht scheiden van afval bestaat de kans dat extra campagnes en projecten nodig zijn waardoor mogelijk extra geld nodig is. |
---|